Szanowni Państwo,

przypominamy, aby umożliwić rozliczanie zgodnie z polskim prawem dotacji do pośrednictwa językowego i /lub ryczałtu organizacyjno-technicznego (przy projektach online) wnioskodawcy mają trzy możliwości:

  1. faktura/rachunek (jeżeli prowadzi działalność gospodarczą) LUB
  2. umowa zlecenie wraz z rachunkiem do niego i potwierdzeniem otrzymania wynagrodzenia LUB
  3. oświadczenie o prowadzeniu działalności nierejestrowej wraz z rachunkiem (wszystkie dokumenty w załączeniu)

Tylko na podstawie jednego z tych trzech dokumentów możecie Państwo rozliczyć ww. ryczałty na tłumaczenie z dotacji PNWM.

Jeśli nie ma w placówce możliwości podpisania dodatkowej umowy z pracownikiem, wówczas pozostaje możliwość nr 3, która jest zgodna z obowiązującym prawem podatkowym.

Jeżeli zatem nie możecie Państwo skorzystać z pkt. 1 i pkt, 2, prosimy o korzystanie z możliwości w pkt. 3. Dodatkowo informujemy, że macie Państwo obowiązek sami poinformować się w swoim US, czy możecie skorzystać z tej opcji, czy nie.

Poniżej dokumenty potrzebne do rozliczenia oraz link do limitu przychodu w 2023 roku.

rachunekPobierz

oświadczeniePobierz

https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00115

Cytat:

Możesz prowadzić działalność nierejestrową: