Szanowni Państwo,
przypominamy, aby umożliwić rozliczanie zgodnie z polskim prawem dotacji do pośrednictwa językowego i /lub ryczałtu organizacyjno-technicznego (przy projektach online) wnioskodawcy mają trzy możliwości:
- faktura/rachunek (jeżeli prowadzi działalność gospodarczą) LUB
- umowa zlecenie wraz z rachunkiem do niego i potwierdzeniem otrzymania wynagrodzenia LUB
- oświadczenie o prowadzeniu działalności nierejestrowej wraz z rachunkiem (wszystkie dokumenty w załączeniu)
Tylko na podstawie jednego z tych trzech dokumentów możecie Państwo rozliczyć ww. ryczałty na tłumaczenie z dotacji PNWM.
Jeśli nie ma w placówce możliwości podpisania dodatkowej umowy z pracownikiem, wówczas pozostaje możliwość nr 3, która jest zgodna z obowiązującym prawem podatkowym.
Jeżeli zatem nie możecie Państwo skorzystać z pkt. 1 i pkt, 2, prosimy o korzystanie z możliwości w pkt. 3. Dodatkowo informujemy, że macie Państwo obowiązek sami poinformować się w swoim US, czy możecie skorzystać z tej opcji, czy nie.
Poniżej dokumenty potrzebne do rozliczenia oraz link do limitu przychodu w 2025 roku.
https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00115
Możesz prowadzić działalność nierejestrową:
Przychód z takiej działalności jest limitowany przez przepisy i aktualnie nie może w skali miesiąca przekraczać 75 proc. minimalnego wynagrodzenia za pracę.
- jeżeli miesięczne przychody z twojej działalności nie przekroczą 75 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w danym roku, czyli w 2025 roku:
- 3.499,50 zł