Punkt Kontaktowo-Doradczy jest realizowany w ramach projektu INT176 pt. „Punkt Kontaktowo – Doradczy dla polskich i niemieckich obywateli – współpraca i integracja” dofinansowanego z  Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Obecna, V już edycja Projektu, realizowana jest w okresie 1.01.2022 r. – 31.10.2023 r. Partnerem Projektu jest Związek Komunalny Euroregion Pomerania e.V., prowadzący bliźniaczy Punkt Kontaktowo-Doradczy w Löcknitz. Kwota dofinansowania projektu dla SGPEP wynosi 49 136,00 EUR.

Głównym celem projektu jest wspieranie i rozwijanie integracji społecznej obywateli polskich i niemieckich, zamieszkujących teren Euroregionu Pomerania, tworzenie sieci współpracy między urzędami w Polsce i w Niemczech, jak również poprawa efektywności działania i dostępności urzędów i instytucji po obu stronach granicy.

Przed instytucjami zlokalizowanymi w regionach przygranicznych pojawiają się wyzwania związane z zajmowaniem się sprawami transgranicznymi. Często instytucje funkcjonują w odmiennych porządkach prawnych i dwujęzyczne usługi nie należą do ich obowiązków. Założone w projekcie rozwiązania wspierają budowę i rozwój transgranicznych kompetencji instytucjonalnych.

Projekt sprzyja współpracy instytucji w kontekście transgranicznym. Dzieje się to poprzez podnoszenie poziomu wiedzy wśród mieszkańców pogranicza, inicjowanie długofalowych form współpracy między instytucjami, podmiotami lokalnymi i mieszkańcami. Stała wymiana informacji pomiędzy instytucjami, a przez to lepsze poznanie się i zrozumienie odmiennych zasad działania, udział w zaplanowanych spotkaniach eksperckich i prezentowanie wspólnych rozwiązań sprzyjają stworzeniu pozytywnego klimatu współpracy międzyinstytucjonalnej opartej na fachowej i życzliwej współpracy.

Punkt został stworzony z myślą o tych, którzy w związku ze swoją pracą, czy miejscem zamieszkania korzystają z działalności zarówno polskich jak i niemieckich instytucji. Punkt niesie pomoc w załatwianiu koniecznych formalności związanych z pracą i zamieszkaniem po obu stronach granicy. Punkt w szczecińskim magistracie działa nieprzerwanie od 2011 roku. Urząd Miasta Szczecin posiada ustawowe kompetencje w zakresie działań administracyjnych dotyczących spraw obywatelskich, meldunków, praw jazdy czy dowodów rejestracyjnych. Obcojęzyczna obsługa interesantów jest ważna również z punktu polityki jakości Urzędu.

Elementem projektu jest organizacja corocznych konferencji i warsztatów na temat problematyki i współpracy transgranicznej.

W 2019 r. Punkt Kontaktowo- Doradczy dla polskich i niemieckich obywateli został laureatem konkursu na projekty flagowe Wspólnej Koncepcji Przyszłości dla polsko-niemieckiego obszaru powiązań organizowanego przez Federalne Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Budownictwa i Ojczyzny (BMI) wspólnie z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju Rzeczypospolitej Polskiej (MIiR).

logo Interreg V A

Godziny obsługi interesantów

Punkt Kontaktowo-Doradczy przyjmuje interesantów na konsultacje:

poniedziałek: 10:00-12:00, 13:00-15:00 (spotkania indywidualne)

wtorek: 10:00-12:00, 13:00-15:00 (konsultacje)

środa: zamknięte

czwartek: 10:00-12:00, 13:00-15:00 (konsultacje)

piątek: 10:00-12:00, 13:00-15:00 (spotkania indywidualne)

Prosimy o wcześniejsze umówienie wizyty pod numerem telefonu +48 (91) 35 99 112 lub mailowo: pkd.szczecin@pomerania.org.pl

Kontakt tel. kom. 792 789 232

pkd.szczecin@pomerania.org.pl

+48 91 359 91 12

Patrycja Jeziorowska

patrycja.jeziorowska@pomerania.org.pl

Maria Peda 

maria.peda@pomerania.org.pl

Monika Zienkiewicz

monika.zienkiewicz@pomerania.org.pl

Iwona Kowalczyk

iwona.kowalczyk@pomerania.org.pl